Sporarbejde Holbæk-Regstrup.

hgo at olsen.mail.dk hgo at olsen.mail.dk
Tor Apr 10 00:42:34 CEST 2025


Hej her på listen.

Så er der igen lidt information om togbusser i Vestsjælland.

 


Søndag eftermiddag, aften og tidlig mandag morgen med Togbusser mellem
Regstrup og Mørkøv


København H - Kalundborg


*	Via
*	Holbæk
*	Regstrup
*	Mørkøv

13. apr.-14. apr.

weekendhverdag

aftennat

Fra sent om eftermiddagen søndag den 13. til tidligt om morgenen mandag den
14. april vil togene mellem Regstrup og Mørkøv være erstattet af Togbus.

 

Sidste gennemkørende tog fra Købehavn H mod Kalundborg kører fra København H
klokken 15.29, og sidste gennemkørende tog fra Kalundborg mod København H
kører fra Kalundborg klokken 16.50. Herefter vil der køre Togbusser i
forbindelse med togene. BEMÆRK: togene fra Kalundborg vil køre TIDLIGERE end
normalt, så Togbussen opnår forbindelse med toget i Regstrup. Dette gælder
også for den første afgang fra Kalundborg mandag morgen, der vil køre
klokken 04.10, mod normalt 04.30.

 

Bemærk desuden, at togene fra København H klokken 00.30 og fra Regstrup
klokken 22.23 begge vil standse i København Syd i stedet for Valby. Vi
henviser til S-tog mellem Valby og Høje Taastrup.

 

Vi anbefaler derfor, at du tjekker din rejse i  <http://www.rejseplanen.dk/>
Rejseplanen

 


Stationsinformation


Elevatorer på følgende stationer er ude af drift:


 

Charlottenlund spor 2-3: Der arbejdes periodisk på elevatoren mellem
06:00-16:00 frem til den 25.04.25

Dybbølsbro spor 3-5: Forventes i drift den 11.04.25

Holte spor 1: Der arbejdes periodisk på elevatoren mellem 06:00-16:00 frem
til den 25.04.25

Nivå Trappe:Forventes i drift den 22.04.25

Tinglev spor 1: Forventes i drift den 13.06.25

Tinglev spor 3-4: Forventes i drift den 13.06.25

Valby station Trappehus Syd: Forventes i drift 16.04.25

Vigerslev spor 11: Der arbejdes periodisk på elevatoren mellem 06:00-16:00
frem til den 25.04.25

Vigerslev spor 12: Der arbejdes periodisk på elevatoren mellem 06:00-16:00
frem til den 25.04.25

Vordingborg ved kuskevej: Forventes i drift den 11.04.25

Århus Banegård spor 4-5: Forventes i drift den 12.01.26

Århus Banegård spor 6-7: Forventes i drift den 12.01.26

 

Rulletrapperne på følgende stationer er ude af drift:

 

Carlsberg ned: Forventes i drift den 11.04.25

København H spor 1-2 ned: Forventes i drift 21.04.25

Køge Nord spor 6-7: Forventes i drift den 18.04.2

Ryparken spor 11-12: Forventes i drift den 15.04.25

Tårnby Ned: Forventes i drift den 15.04.25

Vesterport op: Forventes i drift 10.04.25

Århus Banegård spor 4 ned: Forventes i drift den 12.01.26

Århus Banegård spor 5 op: Forventes i drift den 12.01.26

Århus Banegård spor 6 ned: Forventes i drift den 12.01.26

Århus Banegård spor 7 op: Forventes i drift den 12.01.26


Aarhus H: Ombygning


Vi gør Aarhus Hovedbanegård klar til at tage imod fremtidens eltog. Derfor
elektrificerer vi alle spor, fornyer og hastighedsopgraderer dem, samt
udskifter gamle, analoge signaler med et nyt digitalt signalsystem. Det vil
i fremtiden reducere rejsetiden, sikre flere tog til tiden og muliggøre en
grønnere togdrift.

*	 <https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Aarhus_H> Aarhus H:
Ombygning
*
<https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Aarhus_H/Anlaegsomraade-_-Aarhu
s-H> Se kort


*        Hvad går projektet ud på?


Projektet består af forskellige indsatser:

På Aarhus Hovedbanegård gennemføres der en række tiltag, herunder
perronforlængelser, renoveringer, sporfornyelser og hastighedsopgraderinger.
Derudover renoveres undersiden af Bruuns Bro som en del af projektet.

Sporene sænkes under flere broer, hvilket er en nødvendig tilpasning til den
nye elektriske infrastruktur, da det skaber plads til kørestrømmen.

Elektrificeringen indebærer opsætning af køremaster og køreledninger, som
vil bidrage til en mere stabil togdrift og kortere rejsetider, og der
opsættes nye digitale signaler.

Der installeres fiberkabler (FTN Tracé), som sikrer en konstant og stabil
kommunikation mellem de fysiske installationer, togcomputeren og
kontrolcenteret.

For at sikre, at renoveringen gennemføres på den kortest mulige tid med
færrest mulige forstyrrelser – samtidig med at togtrafikken, i reduceret
omfang, kan opretholdes – udføres de forskellige indsatser sideløbende i det
omfang, det er muligt.


*        Hvornår finder arbejdet sted?


Arbejdet udføres i perioden fra uge 14 i 2025 til udgangen af 2026.


*        Hvor foregår arbejdet?


Arbejdet foregår omkring og på Aarhus Hovedbanegård, ca. 4 km på strækningen
mod Aalborg og ca. 3 km syd mod Fredericia. Anlægsområderne inkluderer
Banegraven, Bjørnholms Allé, De Tre Broer og øvrige byggepladser: Havnen og
Skanderborgvej.


*        Hvorfor er arbejdet vigtigt?


Projektet er det sidste led i elektrificeringen af den jyske hovedstrækning.
Når projektet er færdigt, vil det være muligt at indsætte eltog på
strækningen mellem København og Aalborg, hvilket vil reducere rejsetiden,
sikre flere tog til tiden og muliggøre en mere bæredygtig togdrift.


*        Hvordan påvirker projektet din hverdag?


Hvis du er nabo til banen, vil du kunne opleve, at vores arbejde er støjende
og støvende. Vi kommer til at køre med store arbejdskøretøjer i sporet, og
vil desuden køre til og fra vores arbejdspladser med gamle og nye
materialer. Vi informerer naboer til banen om arbejdet via brev i e-Boks,
fysisk post og pr. sms.

Som togpassager vil du også mærke ændringer i togdriften. Fra uge 14 i 2025
spærrer vi spor 4-7, hvilket betyder, at alle tog til og fra Aarhus vil
ankomme og afgå fra spor 2 og 3. Herefter spærrer vi spor 2 og 3 og åbner
igen spor 4-7. Dette medfører, at togtrafikken reduceres med ca. 50 % i hele
perioden frem til, at projektet er færdigt i slutningen af 2026. Vi
anbefaler derfor, at du planlægger din rejse via Rejseplanen, som altid vil
være opdateret med de nyeste ændringer.


Kontakt


Telefon

 <tel:5436%202392> 5436 2392

E-mail

 <mailto:ombygningaarhus at bane.dk> ombygningaarhus at bane.dk



Video


Klar til fremtidens eltog 


Vi sporfornyer, hastighedsopgraderer og elektrificerer alle spor, samt
udskifter gamle, analoge signaler med et nyt digitalt signalsystem.

Afspil


Projektet i tal


1helt nyt spor

bliver bygget (spor8)

22,8km spor

bliver elektrificeret

320meter

Så lange bliver de nye perroner



Nyhedsbrev


Hold dig opdateret om Aarhus H


Få sidste nyt fra ombygningen af Aarhus Hovedbanegård samt invitationer til
aktiviteter og events i forbindelse med byggeriet.

 <https://www.bane.dk/da/Abonnement> Tilmeld dig Nyt fra Aarhus H



Aktuelt


Elektrificeringen af jernbanen


Frem mod 2027 sætter Banedanmark strøm til store dele af banen

 <https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Elektrificeringsprogrammet>
Læs om elektrificeringen



Aktuelt


Nye signalsystemer


Frem mod 2033 ruller Banedanmark nye digitale signalsystemer ud på hele
jernbanen

 <https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet> Læs mere om
signalsystemerne




Vi fornyer jernbanen


Banedanmark gennemfører i disse år omfattende fornyelsesprojekter flere
steder på jernbanen

Mange venlige hilsner Henrik Moderator.

 

-------------- næste del --------------
En HTML-vedhæftning blev fjernet...
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0001.htm>
-------------- næste del --------------
En vedhæftet fil der ikke var tekst, er blevet fjernet...
Navn: image001.jpg
Type: image/jpeg
Størrelse: 114551 bytes
Beskrivelse: ikke tilgængelig
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0005.jpg>
-------------- næste del --------------
En vedhæftet fil der ikke var tekst, er blevet fjernet...
Navn: image002.jpg
Type: image/jpeg
Størrelse: 1492865 bytes
Beskrivelse: ikke tilgængelig
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0006.jpg>
-------------- næste del --------------
En vedhæftet fil der ikke var tekst, er blevet fjernet...
Navn: image003.jpg
Type: image/jpeg
Størrelse: 799384 bytes
Beskrivelse: ikke tilgængelig
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0007.jpg>
-------------- næste del --------------
En vedhæftet fil der ikke var tekst, er blevet fjernet...
Navn: image004.jpg
Type: image/jpeg
Størrelse: 865276 bytes
Beskrivelse: ikke tilgængelig
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0008.jpg>
-------------- næste del --------------
En vedhæftet fil der ikke var tekst, er blevet fjernet...
Navn: image005.jpg
Type: image/jpeg
Størrelse: 819459 bytes
Beskrivelse: ikke tilgængelig
URL: <http://blindsigt.dk/pipermail/transportlisten/attachments/20250410/41aeb1bb/attachment-0009.jpg>


More information about the Transportlisten mailing list